20 Nisan 2015 Pazartesi

KÜRDANDAN BAYRAKLAR

4. SINIF
ÜNİTE : UZAKTAKİ ARKADAŞLARIM
1. Dünya üzerinde çeşitli ülkeler olduğunu fark eder. 
2.Görsel materyallerden yararlanarak çeşitli toplumların günlük yaşamlarına ilişkin çıkarımlarda bulunur. 
3. Kendisi ile başka bir toplumdaki yaşıtlarının günlük yaşamlarını karşılaştırır.
4. Toplumlar arasında ortak kutlanan özel günlere örnekler verir. 

Ülkeleri anlatırken sırayla bir ülkeden bahsetmek yerine kıta kıta anlattım. O kıtayla ilgili çalışmalar yaparak ülkelerini öğrendik. Yaptığımız çalışmaları daha sonra yayınlayacağım. Bu çalışmalardan bayraklarla ilgili olanları ayrı başlık halinde paylaşmak istedim. 

Ülkelerin bayraklarını ve yerlerini yaptığım bu bayraklar sayesinde çok kolay öğrendik. Bütün kıtalar için toplamda 100 tane küçük küçük ülke bayrağı hazırladım.  Çıktısını aldığım bu bayrakları kesip kürdanlara yukarıdaki şekildeki gibi yapıştırdım. 

Sonra yukardaki resimde görüldüğü gibi Afrika kıtasının renkli çıktısını aldım. Köpüğü kesip üstüne fon kartonu yapıştırdım. Onun üzerine de kıtanın haritasını yapıştırdım. Üst kısıma da kürdanları batırdım.

Afrika kıtası çalışmalarımızı bitirdikden sonra bayrakları ülkeleri ile eşleştirdik. Tenefüslerde de kendileri çalışmaya devam ettiler. 

Avrupa


Asya


Güney Amerika 


Kuzey Amerika


Avusturalya

Bazı kıtaların yanına dünya haritası da koydum.
 Kıtaların dünya üzerindeki yerlerini de öğrensinler diye. 
Hepsini birden çıkarmadım. Yeni kıtaya geçtikçe sırasıyla sundum öğrencilere.
Bu kürdandan bayraklar ile bir çok şey öğrendik. Kıtanın dünya üzerindekini yerini, hangi kıtada hangi ülkelerin olduğunu, ülkelerin kıta üzerindeki yerlerini, bayraklarını...
 Eğer bir çocuğa ülke bayraklarını öğretmek istiyorsanız kaç yaşında olursa olsun bu materyalden hazırlayıp sunun. 


En sonunda bütün kıtaları sıranın üzerine koyduk. 
Ortasına da yaptığım dünya modelini. Dünya modelinin yapılışına buradan ulaşabilirsiniz. 
Kıtaların altındaki  ayakkabı kutularında ise o kıta ile ilgili yaptığımız çalışmalar var. 
Bu çalışmaları haftaya paylaşacağım.
Ülke bayrakları ile ilgili bir çalışmamız daha var.
Onuda 2- 3 gün sonra paylaşacağım inşallah. 
Bizi takip edin.. :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder