20 Mart 2015 Cuma

CANLI MI? CANSIZ MI?


4. SINIF FEN VE TEKNOLOJİ
6. ÜNİTE: CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
KAZANIMLAR
1.Canlı ve cansız varlıklar ile ilgili olarak öğrenciler;
1.1. Gözlemleri sonucunda çevresinde bulunan canlı ve cansız varlıklara örnekler verir. 
1.2. Bir varlığın canlı yada cansız olduğuna sorgulayarak karar verir.
1.3. Bitki ve hayvanları canlılık özellikleri açısından karşılaştırır.

Bir varlığın canlı mı cansız mı olduğuna karar verebilmemiz için bazı özelliklere sahip olması gerekir. Bir varlık;
*Nefes alıyorsa
*Hareket ediyorsa
*Büyüyüp gelişiyorsa
*Uyarılara tepki veriyorsa
*Besleniyorsa
*Boşaltım yapıyorsa
*Ürüyorsa canlıdır. 

Biz de bu özelliklere sahip canlıları araştırdık. Fon kartonunu 9 sütun, 13 satır olacak şekilde çizdim. Tablomuza alttaki resimde görüldüğü gibi canlıların sahip olması gereken özellikleri yazdım. Tahtaya yapıştırdım. Çıktısını aldığım canlı cansız resimlerini öğrencilere dağıttım. Öğrencim tahtaya çıkıp elindeki resmi varlıklar yazısının altına yapıştırdı. Sonra bu resme sorularımızı sorduk. Cevaplarımız evetse tik değilse çarpı koyduk. Bütün sorulara cevabımız evetse bu varlık canlıdır. Canlı mı cansız mı olduğuna karar verdikten sonra diğer öğrencim resmi yapıştırdı. Bütün satırları bu şekilde yaptık. Gene katılımın yüksek olduğu bir dersti. Çalışmalarımda resim değil gerçek fotoğraflar kullanmayı tercih ediyorum. Bu etkinlikte kullandığım varlık fotoğraflarını buradan indirebilirsiniz.  


******
Diğer ders için sırada başka bir etkinlik var. Eskiden kullanılan fiş dosyası gibi bir pano hazırladım. Öğrenciler kendilerine dağıttığım resimleri sırayla canlı mı cansız mı olduğunu açıklayıp panoya yerleştiriyorlar.  Bu etkinlikde kullandığım resimleri de buradan indirebilirsiniz. 


*****
Sıra geldi 3. derse. Bu seferde kendim hazırladığım çalışma sayfasını kesip deftere yapıştırdık. Sonra herkes bir varlık resmini kesip sayfadaki uygun yere yapıştırdı. Sayfadaki sorulardaki cevaplarımıza göre bu varlığın canlı mı cansız mı olduğuna karar verdik. Çalışma sayfasına buradan ulaşabilirsiniz.

*****
4. Etkinliğimiz kesme, boyama, sınıflandırma. Defterimize canlı ve cansız varlıklar diye başlık attık. Dağıttığım resimleri canlıların 7 ortak özelliklerine göre canlı yada cansız diye ayırıp defterimize yapıştırdık ve boyadık. Bu çalışma için resimleri buradan indirebilirsiniz. 


Canlıların özelliklerini iyice öğrendik. Bu konuyu geçiyoruz artık :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder