16 Aralık 2014 Salı

BU YIL DA 'BAK POSTACI' GELMİYOR...

'Kart' dedik mi aklımıza gelen tek şey kredi kartı. Posta kutumuza gelen şeylerse sadece faturalar. Bu aralar posta kutunuzda bir yeni yıl tebrik kartı görseniz ne hissederdiniz? Yeni yıl  kartpostalları geçmişte kalan değerlerimiz arasında kaldı ama bazılarımız yeni yılda sevdiklerine yeni yıl tebrik kartı göndererek bu değeri yaşatmaya çalışıyor. Bazılarımız  dedim çünkü okuduğum haberlerde sadece  ülkemizdeki yabancılar tarafından gönderildiğini öğrendim bu kartların.  Hatta PTT ücretsiz kartpostal gönderimi de yapmış ama ne fayda. Japonya'da yılbaşında atılan tebrik kartı sayısı bizim yıllık posta gönderim sayımızın 3 katı ki onlar en büyük teknoloji üreticileri. Klasik tebrik kartını hala kullanıyorlar. Bizse batının terk ettiğini alıp e posta, mesaj gibi yollarla hazır resimleri yollayarak kutluyoruz yeni yılımızı. Bence kartpostal göndermek daha sıcak. Eskiden bu kartpostallar seyyar satıcılar tarafından satılırmış. Üzerlerinde genellikle simle süslenmiş yılbaşı ağacı, Noel baba, karlı bir manzara eşliğinde... Simdi ise kırtasiyelerde önceden binlerce sattıkları kartpostallardan şanslıysanız 50-100 tane bulabilirsiniz. Oda sadece sorana yok dememek için. Bana mesajdan öte bir yeni yıl kutlama kartı gelsene hissederdim bilemiyorum. O kadar uzağım. İçimde güzel bir şeyler hissedeceğim kesin. Kartı buzdolabının üzerine asıp gelir geçer bakardım herhalde. Bende insanlarda bu duyguyu yaşatmak istiyorum. Mesela torunu dedesi için bir kart hazırlayıp gönderse, dedesi de onu buzdolabına yapıştırsa , her gördüğünde torunu aklına gelmez mi?
Bizde geçen yıl dedemize 2 yaşındaki torunu tarafından yapılmış bir yeni yıl kutlama kartı gönderdik. Önceden kestiğim kardan adam parçalarını ( ağız, burun, şapka, pamuk ...) mavi bir fon kartonu üzerine yapıştırdık. Ben verdim o yapıştırdı. Biraz yamukluklar oldu tabi ama hiç değiştirmedim. Öyle kaldı. Parmak boyasına parmağımızı batırarak etrafına kar da yaptık. Bi de mutlu yıllar yazdık mı tamam. Arkasına magnet yapıştırdığım kartımız buzdolabı üzerindeki yerini almaya hazır. Sonrasında ise postaneye gidip el emeği yeni yıl tebrik kartımızı adrese yollamanın hazzını ve heyecanını yaşamak. 'Kartını aldım kızım.' cümlesinden sonra onların da mutluluğuna ortak olmak. Ne de olsa söz uçar yazı kalır. Hatıradır gülümsetir.

Bu sene minik ikilerimle de alta fotoğrafını eklediğim şekilde bir yeni yıl tebrik kartı hazırladık. Sınıfımın makas kullanma becerisi çok az. Siyah çizginin üzerinden kesemiyorlar. El göz koordinasyonu ve ince motor becerileri gelişmemiş olduğundan basit bir pop up yeni yıl kartı yapımını tercih ettim. bu aralar bu pop up kartlar çok moda. Zarf üzerine adres yazımını da öğrendik. Yeni yıl tebrik kartlarımız sevdiklerine ulaşmak zere yola çıktı bile. Yapımına buradan ulaşabilirsiniz. Google'a  pop up cards yazarak değişik örnekleri bulabilirsiniz.


Aşağıdaki kartlar ise geçen sene 4. sınıf öğrencilerimle hazırladığım kart örnekleri. Pamuktan kardan adam yada çam ağacına pul yapıştırma yerine değişik bişeyler yapalım dedik. Arkaları alıcılar buzdolabı üzerine takabilsin diye mıknatıslı. Yaparken çok zevk almıştık. Birbirinden güzel kartlar çıktı ortaya.












 

Gelenekselleşen değerlerimizi yaşayalım, yaşatalım.
Hayatımızdan tamamen çıkarmayalım.
Aşkımız bitti bari arkadaş kalalım..
Yeni yılınızı kutlar, yeni yılın sizlere huzur ve sağlık getirmesini dilerim..


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder